
APEC Media Monitoring Report 27 IMPACS

Other 0 0.0 2 6.7 2 4.1
Labour 0 0.0 1 3.3 1 2.0

APEC Committee Member 0 0.0 1 3.3 1 2.0
Total 19 100.0 30 99.9 49 99.9

2. Television SCTV

SCTV broadcast only 5 news items concening APEC. This represents less than two
percent of the total items broadcast during the monitoring time frame (5 of 269). Four of
these items focused on East Timor. All sources quoted were government officials, and all
but one were foreign.

3. Television TYRI Siaran Berita and Dunia Dalam Berita

Siaran Berita (SB) and Dunia Dalam Bertia (DDB) are officially government-sponsored
TV news programs. SB, the national news, carried 4 APEC-related items out of 176
broadcast segments (1.7%) while DDB, the international news, carried 12 out of 222

(5.4%). Together, 4.0% of the news items broadcast during the monitoring period dealt
with APEC-related issues.

Of the 16 story items, 8 focused on the APEC summit, 2 of which these were based on
trade or economic issues. East Timor was the main topic of discussion in 5 items, while
4 others focused on international relations. These items covered such items as security
on the Korean peninsula and US relations with China. Three-quarters of the items
broadcast on these two news programs relied on government sources and 3 of the
remaining 4 quoted sources from the UN, business or politics. Representatives from
NGOs, labour or minority groups were not accessed during the monitoring period.

4. Radio Radio Republik Indonesia (RRl)

Of the 189 stories broadcast during the 17-day monitoring period, 7 mentioned APEC -

3.7%. One piece focused on the Summit as its main topic. Three items were concerned
with East Timor and one was about security on the Korean peninsula. The remainder
covered a range of topics, in the course of which APEC was mentioned. Government.

sources appeared in 6 of the 7 items to the exclusion of all other source types.


