science. We have his 'beautiful thanks' locked up in the safe, and if driven to extremities will try to trade it off for bread or a second-hand pair of overshoes when the cold weather comes."

The Toronto Evening Star has celebrated its second birthday with a banquet. J. J. Crabbe, managing director, presided.

The Toronto Globe has nearly fifty wheelmen in its employ. They have a club, and belong to the Canadian Wheelmen's Association.

The Kingston News recently published a Trade edition. The matter was good and the paper and letter press unexceptionable, but the cuts were unworthy of the occasion.

When The Poronto Telegram describes a Roman Catholic wedding in Ottawa under the heading, "Hallowe'en Orange Blossoms" it shows that the Green and Orange are not at enmity.

The W. J. Gage Co. are doing quite a trade as Western agents of the Napance Paper Co. Mr. Challis, who formerly did this work, is now engaged in selling for the Merritton and Georgetown mills conjointly.

The aggregate of the chattel mortgages registered in Ontario at the end of 1893 was a little over \$9,000.000. Of this total \$3,000,000 represented indebtedness incurred by farmers, \$1,000,000 by lumbermen, \$749,000 by merchants, \$638,000 by manufacturers and \$201,000 by printers and publishers

Says The Globe. "No town in Canada has a better local newspaper service than Orangeville. Now The Banner has been enlarged and improved. This paper is a vigorous champion of the cause of Mr. D'Alton McCarthy; the Liberal party gets valuable and from The Advertiser, and the Conservative cause is well served by The Post and The Sun."

J. F. Lawson, for many years cashier of The Globe Printing Company, Toronto, has been appointed secretary-treasurer of the Brough Printing Company, of that city. Mr. Lawson has filled several positions of responsibility in Toronto, and should prove a valuable acquisition to the company. H. B. Brough, of the late firm of Brough & Caswell, is manager.

On Oct. 31st, Miss Maud Nicholson, youngest daughter of Jacob Nicholson, of Holloway street, Belleville, was quietly married at St. John's church to George Brigden, of the Toronto Engraving Company. Miss Gertrude Nightingale was bridesmaid and Fred. Brigden groomsman. The young couple left on the noon train for their tuture home in Toronto.

W. F. Luxton has retired from the managing editorship of the new Conservative paper in Winnipeg, as has D. J. Beaton, editorial writer. The paper was undoubtedly in a bad financial position. The Dominion Government has been appealed to, but should not do anything. Even if the press desires to be corrupted or bought, the Government should refrain.

After twenty four years' connection with The Hamilton Spectator job department, H. T. Drope has resigned to go into partnership with A. McPherson. The new firm will be A. McPherson & Co... For the last five years. Mr. Drope has been publisher of the Grand Opera House programme. Harry has a host of friends in Hamilton, who will wish him every success in his new venture.

Mr. T. N. Visholm, of Copenhagen, of the editorial staff of the leading newspaper of that city, who has been visiting in Canada for a few weeks, has gone on to Chicago. Mr. Visholm is on a tour of the American continent, and sends a weekly letter to his paper descriptive of his trip. He admires Canada very much, and is going to advocate it as a desirable country for intending emigrants.

At the Criminal Assizes recently held in Toronto, the grand jury in its charge deplored the frequent assaults of late on women and girls, and recommended the free use of the lash in all cases where convictions for such crimes were secured. Sensationalism in the press was pointed out as against the public welfare; the liberty of the press had degenerated into licence in the publication of details in some criminal cases. The publication of particulars of the murder of Jessie Keith and the Williams tragedy was instanced. The publication of the story in an evening paper purporting to have been written by Murderer Mac-Wherrell, was a specially regrettable piece of sensationalism. Printer and Publisher has commented on this phase of journalism before, and feels exactly as the grand jury on the matter.

Judge Charland, at St. John's, Que., has rendered his decision in an action taken by certain advocates against the sheriff to compel him to insert advertisements of sales in such French paper in the district as the lawyers interested in the case might prefer. The Attorney-General instructed Mr. Arpin to publish such advertisements in The Franco, and out of this order grew the action. Mr. P. J. Dore appeared for the sheriff, while Messis, Chasse and Girard represented the other side. The contention of the latter was that the Attorney-General had no right to intervene in the matter, and that the parties interested could advertise in any paper they chose. His Honor held that the decision was in the hands of the sheriff himself. Though he conceded the right of the Attorney-General to advise and instruct the officers under him, in this particular the sheriff was really the final arbiter in the matter. At the same time His Honor expressed the conviction that the wishes of the parties concerned should not be ignored.

ROWELL'S ROCKY RATINGS.

The issue for August 29 of Printers' Ink, a New York advertisers' paper, has a ludicrous article on Washington newspapers. The Seattle Press-Times is placed at the head of all the daily papers, and The Seattle Evening News and Tacoma Morning Union are ignored. Spokane is called "Spokane Falls," and The Spokesman-Review of that city is named as The Review. At the head of the weeklies is The Freeman's National Turfman and Farmer, circulation 12,500, and said to be pub-There is no such paper. Freeman's hshed at Seattle. Farmer, a Populist weekly, was published at Anacortes, but suspended publication a month ago. It is doubtful if it ever had more than 125 legitimate subscribers. Printers' Ink says that there is a weekly paper called Soundings, in Seattle, with 4,000 circulation. Soundings has been dead nearly a year. The Seattle Sunday Mercury is said to have 2,250 circulation. This evidently refers to a blackmail sheet that had an ephemeral existence two years ago. The Spokane Weekly Spokesmam, Opinion and Outburst: are ignored, while Printers' Ink guarantees The Spokane Post 2,424 circulation. The latter paper was never heard of by The Post-Intelligencer. There are a score of other errors in the brief article in Printers' Ink .- Seattle Post-Intelligencer.